KÖSZÖNTELEK LÁTOGATÓ!

Hogy erre jársz, az nem véletlen.

Örömömre szolgál, hogy megoszthatom veled a gondolataimat, tűnődéseimet az életről.

A kedvenceim között biztosan találsz számodra kedves zenét is.



„Több dolgok vannak földön és égen, Horátio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.”

William Shakespeare Hamlet



2012. július 16., hétfő

Könnyű kérdés, nehéz válasz



- Ma nem érek rá kisfiam! Mama a temetőbe megy.
- Mit csinálsz a temetőben?
- Virágot viszek a sírokra és rendbe teszem őket.
- Miért kell a halottaknak virág, ha nem is látják azokat.
- Hát, ez igaz, de magunk miatt kell, hogy ne felejtsük el őket. (És azért, hogy ti is hozzatok virágot a mi sírunkra, mert ezt láttátok tőlünk, de ezt már nem mondtam hangosan)
- Mama, igaz, hogy a temetőben kísértetek is járnak, főleg este. Mesélték az isibe, hogy egy néni meghalt ijedtében, mert rákiáltott a kísértet, hogy látom félsz öreganyám, én is féltem, amíg éltem. A néni összeesett, és azon nyomban meghalt.
- Ez csak mendemonda kisfiam, nincsenek kísértetek, csak a mesébe, egyébként este bezárják a temetőt.
- Mama, az állatok is a mennybe kerülnek, ha meghalnak? Az isiben mondták a gyerekek, hogy az állatok nem gonoszok, tehát mind a mennybe kerülnek.
- Nem tudom kisfiam, nem is biztos, hogy van menny és pokol. Onnan még nem jött vissza senki, hogy elmondja, mi van odaát.
- Szerintem sincs Mama, mert ha volt is, már biztosan betelt. Annyi ember biztosan nem fér el, amennyi meghalt már az ősember óta, és még az a sok ártatlan állat is oda került. Ha örökké élnénk, nem kellene az a sok temető és sírkő, és virágot sem kellene vinni.
- Ez igaz, de hogy férnénk el a Földön, ha csak születnénk, és nem halnánk meg.
- Hát úgy Mama, hogy, aki eléri az öregkort, az bemegy az öregek otthonába és nem kell neki ház.
- De kisfiam, az egész Föld tele lenne öreggel, és öreg otthonnal, nem is férne el más ház már a bolygón. Azt se tudnád, hogy melyik öreganyáddal beszélsz, annyi lenne. Nem lehetne számon tartani a rokonokat, igaz nem is kellene, mert mindenki rokona lenne valakinek, és akkora káosz okozna ez az öröklét, hogy soha ki sem keverednénk belőle.
- Akkor a nagyon-nagyon öregeket elvinnék a Holdra, és több hely maradna itt.
- Ott elpusztulnak, nincs levegő, és a napsütötte felén megsülnének, a másikon meg megfagynának. Szerintem jobb, hogy nem élünk örökké. Tudod kisfiam, ezek a dolgok jól vannak megcsinálva, és úgy jók, ahogy vannak. Minden és mindenki megszületik, majd leéli életét és elpusztul, a helyébe újak születnek, ezért fogok én meghalni, mert te már megszülettél.
- Te, Mama, csak ne halj meg, mert még sok dolgod van, ki jön értem az isibe akkor? Azok az öregek haljanak meg, akiknek már nincs semmi elintézni valójuk
- Nem csak öregek halnak meg, meghalnak a gyógyíthatatlan betegek, akik fiatalok is lehetnek, és sokan vesztik az életüket a háborúkban, autóbalesetben, repülőgép szerencsétlenségben, földrengésekben, árvizekben. Sok kisgyerek hal meg úgy, hogy nem figyel, baleset érheti, és meg is halhat, ezért mondja a Mama, hogy vigyázz kisfiam magadra.
- Igaz Mama, hogy a gyerekek mind angyalok lesznek, ha meghalnak, és nagyon jó soruk van a mennyben. Ha én is meghalok, akkor nekem is kell virág Mama.
-A menny, mondtam már, nem biztos. Lehet, hogy kitalálták, és nem viszek a sírodra semmit, mert én is meghalok bánatomba, ha te meghalsz.
- Na, jó, akkor vigyázok magamra, ha a menny se biztos, akkor nem is érdemes meghalni.
- Nem bizony, mert élni nagyon jó, és még rengeteg dolgod van kisfiam. Én sem akarok még meghalni. Inkább hordom a virágot a temetőbe. Na, vigyázz magadra! Megyek a temetőbe.

2 megjegyzés:

  1. No, sikerült úgy lekicsinyítenem az oldalad, hogy semmit sem látok belőle... Az írást ismerem, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, tudnak feltenni kérdéseket... :( és nagyon nehéz a válasz rá...

    VálaszTörlés

Kedvenceim

Blogarchívum